středa 31. července 2019

Cuketový chlebíček

z fazolí!!!


Tak už došlo i na mě. Po dlouhém odolávání jsem i já upekla fazolové brownies, které má mít mnohem výživnější hodnoty, než to klasické (jak jinak:-)). Ale popravdě, žádná exploze chuťových buněk se nekonala...

Tak jsem nelenila a ještě v ten den jsem z něj vytvořila něco mnohem lepšího, chutnějšího, výživnějšího a vydatnějšího :-)!

Byla to těžká improvizace, ale vzhledem k nátlaku na recept jsem jej i tak z hlavy vyštrachala a nyní sepsala :-)

Pokud máte taky prázdninové dny plné aktivit, sportu, energetického výdeje a úžasných zážitků. Tak věnujte svou půlhodinku v kuchyni a na týden máte o výživné snídaně či svačinky vystaráno!

Tento chlebíček je bez cukru a následně si jej mažu domácími povidly. Kdo má raději sladší chlebíček bez pomazání, ať místo přesnídávky použije 100g třtinového cukru.

Na 1 velký chlebíček budete potřebovat: (lze také upéct v hluboké obdélníkové zapékací formě)


  • 300g uvařených červených fazolí (používám zcezenou konzervu bonduelle) 
  • 2 vejce
  • 100g nastrouhané červené řepy 
  • 200g nastrouhané cukety (nebo můžete zvolit jen cuketu nebo řepu)
  • 120g jahodové nebo jablečné přesnídávky (máte-li rádi vláčnější chlebíky) nebo 100g třtinového cukru
  • 50ml kokosového oleje (nebo 80ml řepkového)
  • 100g lískových ořechů
  • 100g hořké čokolády
  • 350g špaldové mouky
  • 2 lžíce kakaa
  • 1,5 lžičky kypřícího prášku
  • špetka soli



Fazole zcedíme a rozmixujeme s červenou řepou, cuketou, přesnídávkou (nebo cukrem) a vejci.
Přimícháme olej, lískové ořechy a nalámanou čokoládu.
V míse si smícháme mouku s kypřícím práškem, kakaem a špetkou soli.
Poté vlijeme do středu rozmixovanou fazolovo-cuketovo-řepovou směs.
Důkladně promícháme.
Přidáme ořechy a nalámanou čokoládu a vlijeme do pečícím papírem vystlané formy.

Vložíme do trouby předehřáté na 180st.

Pečeme 60min.

Po úplném vychladnutí krájíme a podáváme buď s povidly nebo ořechovým máslem.

Uchováváme v ledničce.

PŘEJEME DOBROU VYDATNOU CHUŤ!!!!


Povidla od tety Ivky jsou nej!



i manžílek mi to krade :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat