čtvrtek 13. února 2020

Zimní snídaňový chlebíček

Výživný





Po dloouhé době přidávám příspěvek i s nějakým tím sladkým pečením.
Jsem teď v záplavě kváskových chlebů a jelikož už se nějaký ten měsíc prodírám pokusy a omyly a studuji praktiky všech odborníků na slovo vzatých, neopravňuje mě to k tomu, abych povedený výsledek zveřejnila. Je už totiž jimi někde zveřejněn.

Ale po všech těch slaných chlebových snídaních jsem dostala po dlouhé době chuť na něco sladšího.
Problémem těchto druhů snídaní je klesající energie, kterou kolem 10hodině přichází. A to po nasycení se kváskovým chlebem s pomazánkou, avokádem nebo šunkou či sýrem, není.
Takže sladké snídaně doporučuji v případech, kdy dopoledne chcete strávit trochu akčněji a potřebujete rychlou energii. Pokud se však z domu přesunete do práce, kde celé dopoledne prosedíte, je vhodnější se ráno nasytit poctivými bílkovinami.

Jelikož já se chystám na hory, tak jsem zvolila sladkou variantu a můžu ji vřele doporučit všem aktivcům:-)

Inspirací mi byla Jana Králíková z blogu https://www.zasadnezdrave.cz/, který vřele doporučuji k prohlédnutí.



Na  velký nebo  malé chlebíčky budete potřebovat:



  •  2 banány
  • 100ml espressa
  • 100g rozpuštěného másla
  • 2 vejce
  • 1 vanilkový cukr
  • 4 lžíce javorového sirupu nebo medu
  • 300g hladké špaldové mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
  • 1 lžička perníkového koření


Na ozdobení: Nakrájená hořká čokoláda (50g) , velká hrst ořechů (měla jsem arašídy)




V robotu nebo pomocí metličky a vlastní síly vyšleháme vejce s nakrájenými (rozmačkanými) banány a cukrem.
Přimícháme sirup či med, rozpuštěné máslo a mouku smíchanou s kypřícím práškem, jedlou sodou, solí a perníkovým kořením.

Vše uhněteme v krásné jednolité řidší těsto.

Vše vlijeme do formy na biskupský chlebíček vystlané pečícím papírem.

Ozdobíme posypanou čokoládou a ořechy. Zalijeme javorovým sirupem nebo tekutým medem.

Vložíme do trouby předehřáté na 170st.

Pečeme 60-70minut.

Poté necháme zcela zchladnout na mřížce.

Podáváme s kopečkem řeckého jogurtu, javorovým sirupem a ořechy a je to TOP!!!!

(nebo s oříškovým máslem)


PŘEJI DOBROU ZIMNÍ CHUŤ




Žádné komentáře:

Okomentovat